UITGAANDE TELEMARKETING

Uitgaande telemarketeers maken, in tegenstelling tot inkomende telemarketeers, direct contact met potentiële klanten om de producten en diensten van hun bedrijf te promoten en te verkopen. Als het gaat om outbound telemarketing, heeft de klant geen voorkennis van of interesse in de producten die de agent hem zal presenteren. Om een ​​succesvolle en winstgevende uitgaande telemarketingcampagne te garanderen, moeten uitgaande telemarketeers goed worden getraind in productkennis.

Dit is de vorm van telemarketing die we allemaal heel goed kennen. Zoals eerder vermeld, houdt outbound in dat de agent rechtstreeks contact opneemt met de klant met een aanbieding met als doel een verkoop te sluiten. In tegenstelling tot inbound, waarin vragen en doelen van de consument worden ondergebracht, omvatten outbound services vaak het maken van afspraken voor business-to-business (B2B) leadgeneratie, klantopvolging die al is gestart via een apart kanaal (zoals e-mail) of voor of dataonderzoek.

Toch helpt Sky Liberty in Nederland je daarbij, als je van een bedrijf houdt en je wilt telemarketing doen voor een van je campagnes. Ze hebben geweldig werk voor mij gedaan en het was een enorm succes voor mijn bedrijf.

Bij uitgaande telemarketing zijn agenten degenen die het telefoontje naar de leads of potentiële klanten initiëren. Hier zijn leads het directe doelwit en het doel is om het product/de dienst te introduceren bij de potentiële klanten. De aanpak vereist dat agenten de goede productkennis en producttraining hebben om het aan de leads uit te leggen.

Het is gewoon een proactieve verkoopbenadering. Ongeveer 51% van de bedrijven zou, volgens de telefoonstatistieken, liever telefonisch contact met vertegenwoordigers hebben dan via e-mail, faxen, inloopbezoeken en andere media.

skyliberty.nl